Saturday, May 9, 2009

Allah Almighty

Ya Allah, kaulah tuhanku tiada tuhan selain darimu,
Tiada yang lebih berkuasa selain darimu,
Ya Allah, aku takut akan seksaanmu,
Aku takut akan kemurkaanmu,
Aku malu akan segala dosa aku lakukan.

Kasihanilah aku ya Allah tuhan semesta alam,
Sesungguhnya aku hambamu yang lemah,
Berilah aku hidayah, kekuatan dan lindungilah aku,
Agar aku dapat melawan musuh yang sentiasa berusaha menyesatkan aku.
Janganlah kau putus harapan dan berpaling dariku.

Aku akan lebih berusaha mendekatkan diri untukmu,
Terima kasih atas segala yang telah kau berikan kepadaku,
Terutama hidayahmu menyedarkanku atas kebesaranmu,
Terimalah taubatku yang sentiasa mengharapkan keredaanmu,
Permintaanku agar Engkau ampuni segala dosaku dan tempatkan ku di syurgamu yang hakiki.

Innasolati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirabbil a'lamin.

No comments: