Friday, January 13, 2012

Pizza Home Made

Sudah lama saya tak update. Airin rakan yang setia membaca blog and fb tanya saya bila nak update blog. Ni saya update dari tempat kerja sebab komputer saya rosak. Ada pun ipad tapi takleh nak update. Itulah kekurangan ipad.

Bulan lepas saya ada membuat pizza dan icecream buatan sendiri tau. Baru sekarang saya dapat load gambar. Apa-apa pun semua ni saya dapat resepi dari internet. Kira menjadilah juga. So layanlah gambar di bawah.






Saya guna sosej ayam, capsicum, buah zaitun dan sos saya guna sos spaghetti kimball. Dohnya saya buat beberapa dan simpan beku. So tak payah saya nak buat lagi semula. Kalau nak simpan beku doh tu kenalah separuh masak dalam oven dulu. Mula -mula saya tak masakkan doh tu sebelum beku. So bila keluarkan lembik sangat sebab doh tu sangat lembut.





Resepi ni saya dapat dari http://www.myresipi.com/top/detail/3195 (dari tulip77). Banyak guna resepi pizza di web ni. Macam-macam resepi ada. Banyak juga saya nak cuba. Kalau berminat cubalah...tak susah.


No comments: