Saturday, November 21, 2009

Menu Week 1 November 2009

Monday, Dinner

(Sayur taugeh, udang, telur dadar & dabai)

Ha..ni lah dinner kami dua minggu lepas. Baru nak paparkan. Malam tu kitaorang makan udang sambal, sayur taugeh, telur dadar dan dabai. Semuanya cepat masak. Kenalah cepat sebab semua dah lapar time tu. Nasibla udang aku dah buang kulit awal-awal masak guna sambal yang sedia buat dalam peti ais. Sayur taugeh pula tak lama masak. Hujung minggu tu aku dah siap kupas segala bawang untuk digunakan sepanjang hari bekerja next weeknya. Kenalah buat macam tu kalau tak lambatla aku nak masak. Dahla masak + mengemas tu ambik masa one hour.

Tuesday, Dinner
Fried mee with hotdog

Teringin nak makan mee dan hari tu baru beli hotdog. Mee tu jenama Lee Fah Mee direbus kemudian digoreng bersama bawang putih, lobak merah, parsley kering, kicap dan cili. Dirumah waktu tu cuma ada lobak merah kalau ada mix vege lagi bagus. Parsley tu letak sajeje tapi kalau ada daun bawang lebih sesuai.

Hari lain yang takde menu tu maknanya aku tak masak hehe. Nampaknye aku makan kat luar. Dua hari je masak.

2 comments:

Norly Azman said...

nana,

i've read somewhere yang cakap hot dog is not good with people with SLE...maybe you can go and search bout it. tak pun you buat hotdog sendiri je! =)

Siti Salina said...

Hi Norly,
I tengah cari maklumat u cakap. Tak bestla kalau tak elok makan. Buat hotdog sendiri tak reti tapi buat burger tau.