Wednesday, April 14, 2010

I lost my camera

Salam bagi sesiapa yang membaca takpun untuk diri sendiri. Sebenarnya dah lama saya nak update blog. Saya nak cerita perjalanan saya ke Sibu guna bas. Selalunyer saya naik kapal terbang or belon kata orang sarawak yang mengambil masa setengah jam je. Perjalanan guna bas ni mengambil masa 7 jam. Penat naik bas ni. Di sepanjang perjalanan saya ambik banyak gambar. Ingatkan nak tunjuk permandangan ladang lada di sepanjang jalan kat dalam blog tapi tiba-tiba kamera hilang kat rumah sendiri. Malas nak tuduh orang.


Tujuan pergi Sibu itu pun ziarah keluarga sepupu mak yang baru meninggal Wa Niah (anak nek su) dan Nek Su. Tolong diaorang apa yang patut untuk tahlil. Memang penat sepanjang tiga hari. Saya rasa geramlah dengan orang yang ambik kamera tu. Sebenarnya kamera tu bukan saya punya tapi kakak saya punya. Apa-apa pun kenalah saya kumpul duit untuk beli kamera supaya saya boleh amik gambar untuk masakan dan kenangan.

No comments: